בלוג

תרגול רוחני בעתות משבר עולמי

activism
זה קל לשבת על הכרית ולתרגל מדיטציה, להתבונן פנימה ולהרגיש את הרגשות שלנו. אבל מה עושים כשהעולם סביבנו עולה בלהבות?
מגיפה עולמית משתוללת, האמון במוסדות שאמונים על סדר וצדק נמצא בשפל עמוק, הכלכלה במשבר שהולך ומעמיק ,ומשבר האקלים גם הוא רק הולך ומחריף. איפה התרגול בא כאן לידי ביטוי? האם כל שאנחנו יכולים לעשות זה לשבת על הכרית ולהתבונן ברגשות הקשים שעולים בנו לאור המצב?
 
תשובה קצרה – לא.
 
תשובה ארוכה – כפי שאנחנו מתבוננים בעצמינו בכוונה לראות את המציאות אל מעבר להגדרות ולאמונות שלנו, כך עלינו להתבונן גם על העולם. לצאת מכל ההגדרות השבטיות, מחנאיות או אחרות שאנחנו מזוהים איתן, לשחרר את ההיאחזות שלנו באידאולוגיות כאלו ואחרות, באמונה שאנחנו יודעים מה הפתרונות שהעולם צריך כרגע.
 
לעתים אנחנו משתמשים בתרגול כתירוץ לברוח או להשתיק את חוסר הנחת שאי הצדק והסבל בעולם מעוררים בנו, אך כשאנחנו מכירים בחוסר הנפרדות שלנו מכל זה אנחנו מבינים שאין לנו לאן לברוח והסבל של כל היצורים החיים הוא הסבל שלנו. מטרת התרגול, אם כך, היא למצוא את הדרך הנכונה עבורינו להביא את החמלה והטוב שלנו לעולם, דרך המרחב השקט והיציב שאנחנו מפתחים בתוך עצמינו דרך התרגול.
 
לא לכולם מתאים ללכת להפגנות, לא לכולם יש כסף לתרום לארגונים שהם מאמינים בהם, ולא כל אחד יכול להתפרנס מעשיה חברתית, אבל גם אלו רק רעיונות לאיך אנחנו אמורים לפעול למען העולם. ההזמנה שלי היא להסתכל גם מעבר לאלו ולראות בפשטות – מה הדבר שיש לי להביא לעולם כדי להפוך אותו לקצת יותר טוב?
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments