בלוג

משברים ומצבי חירום רוחניים

כמו גם ההתבגרות שלנו בשדות אחרים בחיים שלנו, גם ההתפתחות הרוחנית היא לא תמיד תהליך קליל וחלק. לעתים חוויות התעוררות או חוויות רוחניות אחרות יכולות לגרום למה שמכונה משבר או מצב חירום רוחני (spiritual emergency), מושג אשר נטבע על ידי הפסיכיאטר סטניסלב גרוף. מצבים אלו, שיכולים לקרות עקב חוויה משמעותית בתוך רטריט מדיטציה, טריפ פסיכדלי, ולפעמים גם סתם ככה בתוך החיים עצמם, יכולים לגרום להרבה סבל, אי נחת, ובלבול, במיוחד כאשר הם לא מקבלים את המענה לא הם זקוקים – והם בדר"כ לא.

מצבי חירום רוחניים יכולים להתבטא במגוון דרכים וצורות – 

  • תחושת חוסר משמעות כללית מהקיום היומיומי ביחס לאותה חוויה מוחלטת וגרנדיוזית.
  • תחושת דיסוציאציה וחוסר הזדהות עם העצמי הרגיל וחיי היומיום הרגילים.
  • תחושות גופניות-אנרגטיות משונות.
  • מאניה רוחנית ומשיחיות ועוד…
 

מצבים אלו יכולים להיות מפחידים ומבלבלים עבור האדם והסביבה שלו, ולעתים קרובות מפורשים בשוגג כהופעה של מחלה נפשית ומושתקים על ידי תרופות פסיכיאטריות. למעשה, מצבים אלו הם ביטוי לאינטגרציה מוטעית או חלקית לחוויות או תובנות רוחניות, או פשוט תופעות לוואי נורמטיביות של תהליכים רוחניים שלא מוכרים על ידי המדע המערבי. מה שנדרש ברוב המקרים של מצבי החירום הרוחני הוא לא טיפול באמצעות תרופות פסיכיאטריות, אלא ליווי אישי ואינטגרציה מחודשת ומטיבה.

במידה ואתם מרגישים שאתם עוברים בעצמכם משבר או מצב חירום רוחני, צרו איתי קשר לקביעת פגישה ואשמח לסייע כמיטב יכולתי. הליווי לאנשים במשברים רוחניים הוא על בסיס דאנה, כלומר תשלום מרוחב הלב על פי הרצון והיכולת.

חשוב – אין באמור לטעון כי כל מחלות הנפש הן למעשה מקרי חירום רוחניים שלא אובחנו נכון. לצערינו ישנן בעולם גם הפרעות נפשיות אמיתיות שלא ניתן לפתור באמצעות אינטגרציה רוחנית או ליווי אישי בלבד.

0
Would love your thoughts, please comment.x